Twitter zezwolił na reklamę konopi, ale z pewnymi ograniczeniami

Informacje

Twitter udzielił pozwolenia na reklamę konopi, ale z pewnymi ograniczeniami. Jest to pierwsza duża sieć społecznościowa, która pozwala firmom z branży konopi na prowadzenie kampanii reklamowych. Jednak zamieszczone reklamy konopi podlegają bardzo surowym przepisom, których nie mają inne branże reklamujące się w mediach społecznościowych. Jednak pozwolenie na zamieszczanie reklam z tak ścisłymi ograniczeniami rodzi pytanie. Zamiast tego szefostwo platformy wymyśliło zachętę, która ma przekonać nowe branże do kupowania reklam. Więcej informacji dostępnych jest tutaj.

Twitter pozwala na reklamy związane z konopiami indyjskimi

Twitter jest jedną z największych istniejących platform mediów społecznościowych. Niedawno platformę zakupił Elon Musk. Przejęcie platformy i zarządzanie nią przez nowego właściciela budzi kontrowersje.

We wtorek Twitter ogłosił zaskakującą decyzję: Platforma stała się pierwszą platformą mediów społecznościowych, która zezwoliła na reklamę konopi.

Nowe przepisy dotyczą legalnej marihuany rekreacyjnej w Kanadzie i USA. Są pewne ograniczenia.

Na stronie Twittera czytamy:

Twitter zakazuje promocji leków .(...) Zakaz ten ma charakter globalny, z wyjątkiem niektórych krajów.

Kanada:

Pozwalamy zatwierdzonym marketerom marihuany kierować się do Kanady. Istnieją jednak pewne ograniczenia:

  • Reklamodawcy muszą mieć licencję od Health Canada i być wstępnie autoryzowani przez Twittera
  • Reklamodawcy nie mogą promować treści informacyjnych lub preferencji marki.
  • Reklamodawcy mogą kierować reklamy tylko w krajach, w których mają licencję na reklamowanie tych produktów lub usług online. Reklamodawcy nie mogą promować takich treści online na przykład do mieszkańców Quebecu lub mieszkańców Quebecu.
  • Reklamodawcy muszą przestrzegać wszystkich praw i przepisów. Reklamodawcom zabrania się promowania treści związanych z konopiami indyjskimi.

  • Informowania o cenie lub dystrybucji konopi indyjskich
  • robienie tego w sposób, który ich zdaniem jest atrakcyjny dla młodych ludzi (każdego poniżej 18 roku życia).
  • Bez względu na to, w jaki sposób referencje czy rekomendacje są prezentowane lub przekazywane, są one wartościowe.
  • Ilustracja osoby, postaci lub zwierzęcia, prawdziwego lub fikcyjnego;
  • Marihuana lub inny element marki powinien być przedstawiony w sposób, który wywołuje pozytywne lub negatywne emocje.

USA

Pozwalamy zatwierdzonym konopiom indyjskim (w tym CBD), reklamodawcom kierować się do Stanów Zjednoczonych. Istnieją jednak pewne ograniczenia:

  • Reklamodawcy muszą być licencjonowani przez odpowiednie władze i wstępnie autoryzowani za pośrednictwem Twittera.
  • Reklamodawcy mogą kierować reklamy tylko do tych jurysdykcji, które mają licencję na promowanie tych produktów i usług online.
  • Reklamodawcy nie mogą promować ani oferować konopi (w tym kannabinoidów CBD).
    • Wyjątkiem są reklamy produktów CBD konopi stosowanych miejscowo (niespożywczych), które zawierają co najmniej 0,3% rządowego progu THC.
  • Reklamodawcy są odpowiedzialni za przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących reklamy.
  • Reklamodawcy nie mogą kierować reklam do klientów poniżej 21 roku życia.

Wszystkie dozwolone reklamy konopi (w tym CBD), mogą podlegać następującym ograniczeniom:

  • Apelowanie do nieletnich za pomocą kreacji. Landing pages i sprzedaż muszą być ograniczone wiekowo.
  • Używaj obrazów/ikon, które są atrakcyjne dla nieletnich, takich jak sportowcy, celebryci lub postacie.
  • W reklamach można wykorzystywać do roli modeli osoby niepełnoletnie lub kobiety w ciąży.
  • Wykorzystaj sugestie dotyczące skuteczności i korzyści zdrowotnych.
  • Fałszywe lub wprowadzające w błąd stwierdzenia.
  • Zademonstruj swoje użycie produktów z konopi indyjskich
  • Ilustracja osób pod wpływem lub używających.
  • Wspieranie transportu transgranicznego

Jak widać ograniczenia są dość surowe. Zrozumiały jest zakaz reklamy skierowanej do dzieci poniżej 18 roku życia, czy zakaz reklamy skierowanej na tereny, gdzie marihuana pozostaje nielegalna. Mniej zrozumiałe jest jednak zakazanie możliwości ujawniania np. ceny. Reklama nie może sprzedawać, może jedynie promować markę.

Instagram, Facebook i Twitter zakazują reklamowania konopi, marihuany per se oraz akcesoriów do jej konsumpcji. Zarządy platform tłumaczą zakaz reklamowania marihuany rekreacyjnej na dwa sposoby. Po pierwsze, marihuana jest zalegalizowana lokalnie, a nie federalnie (USA). Marihuana jest nadal nielegalna w kontekście federalnym. Drugim powodem jest to, że istniejący reklamodawcy mogą nie chcieć, aby ich reklamy były wyświetlane obok reklam stymulantów.

Pierwsza kwestia dotyczy możliwych problemów prawnych z federalnego serwisu. Jednak druga obawa jest związana z przychodami z reklam. Wszystko jest o pieniądzach, gdy nie rozumiesz, co jest stawką. Tak też najprawdopodobniej jest w tym przypadku. Widać to po surowych ograniczeniach dotyczących reklamy konopi. Szefowie Twittera zawsze szukają nowych sposobów na zarabianie pieniędzy. O tym wiadomo nie od dziś. Platforma kusi więc, by umożliwić zakup reklam dla zupełnie nowej branży. Elon Musk chce zarabiać na tej branży i pozwala na kupowanie reklam u siebie. Nie chce jednak ryzykować, że część dotychczasowych reklamodawców odejdzie, więc na nowe reklamy nałożył mocne ograniczenia.

Twitter podwoi cenę wykupionych reklam dla firm z branży konopi, jeśli kupią je przed marcem 2023 roku.

Reklama jest poważnie ograniczona w legalnym przemyśle marihuany rekreacyjnej, a także w przemyśle marihuany włóknistej (do 0,3% THC) na całym świecie. Nawet w legalnych krajach większość platform zakazuje reklamowania marihuany lub czegokolwiek z nią związanego. Dotyczy to zarówno reklamy, jak i innych usług, które są dostępne dla innych branż, takich jak bankowość elektroniczna.

Branża legalnej marihuany będzie reklamować się na Twitterze, pomimo ograniczeń. Mamy nadzieję, że przepisy z czasem staną się bardziej rozluźnione.

Antoni Królikowski, aktor, został zatrzymany za jazdę pod wpływem THC. Do wczorajszego zdarzenia doszło na jednej z warszawskich ulic .....

Twitter zezwolił już na reklamę konopi na swojej platformie. Są jednak pewne ograniczenia. Jest to największy portal...

Amsterdam zakazuje używania marihuany na ulicach. Decyzja ta została podjęta w celu ochrony zdrowia turystów, którzy odwiedzają Amsterdam przede wszystkim dla...