Wyciągnąć wnioski: Reklama medycznej marihuany odmówiła uruchomienia w popularnej sieci telewizyjnej CBS podczas ich transmisji Super Bowl 2019. Giganci nadawania osiągnęli 100,7 miliona widzów na swoich platformach podczas wydarzenia w 2019 roku. Reklama była informacyjna, która opowiadała historię dziecka, którego ataki nie mogły być wspomagane przez leki na receptę i jak produkty CBD pomogły. Ukierunkowane jako wezwanie do działań politycznych, wielu gigantów reklamowych, takich jak Google, Facebook i CBS, ograniczyło wszystkie reklamy związane z CBD na swoich platformach.
CBS Television Network odmówiła uruchomienia reklamy medycznej marihuany (CBD) podczas ich transmisji Super Bowl 2019, pomimo rosnącej legalności produktu i przytłaczającej akceptacji wśród Amerykanów. Acreage Holdings, amerykańska firma produkująca konopie indyjskie, zaoferowała ponad 5 milionów dolarów firmie nadawczej, aby odtworzyć jej trzydziestosekundowe wideo reklamujące korzyści płynące z medycznej marihuany i pełnej legalizacji.
Super Bowl przyciąga co roku setki milionów widzów z całego kraju. Firmy płacą firmom nadawczym miliony dolarów, aby reklamować się podczas tego wydarzenia, słynącego z wysokobudżetowych reklam i wyszukanych kampanii marketingowych. Spoty reklamowe na Super Bowl sieci nadawczych, takich jak CBS, są dobrze poszukiwane, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ osiągnęły one ponad 100,7 milionów widzów na swoich platformach podczas wydarzenia 2019. Pomimo zaoferowania ponad pięciu milionów dolarów, CBS odmówiło uruchomienia trzydziestosekundowej reklamy CBD (Cannabidiol) przez firmę Acreage Holdings. Krótkie inspirujące wideo miało na celu pokazanie korzyści płynących z medycznej marihuany i tego, jak może ona poprawić życie zwykłych ludzi, a nie sprzedać produkty firmy. Reklama zawierała historię dziecka, którego ataki nie mogły być wspomagane przez leki na receptę oraz wezwanie do działań politycznych, aby ludzie tacy jak on mieli dostęp do tak potrzebnych korzyści płynących z CBD. Byłaby to świetna okazja, aby wesprzeć produkt medyczny, który ma możliwość zmiany życia, ale nie został zaakceptowany przez firmę. CBS nie skomentowało jeszcze publicznie odrzucenia, stwierdzając jedynie w swojej odpowiedzi do Acreage Holdings, że reklamowanie produktów "związanych z konopiami indyjskimi" jest sprzeczne z polityką ich firmy.
W 2019 roku marihuana staje się coraz bardziej popularna ze względu na korzyści medyczne, ponieważ coraz więcej produktów zawierających konopie i CBD jest coraz bardziej legalnych i dostępnych. Acreage Holdings, z siedzibą w Kanadzie i działająca w jedenastu stanach, jest jedną z firm na czele tej rozwijającej się branży. Z dala od obawiającego się wizerunku uzależnionego, leniwego narkomana, firma pokazuje naukową, czystą i medyczną stronę marihuany. Dłuższa wersja reklamy odrzuconej przez CBS została opublikowana na ich stronie internetowej i jest ona niezwykle inspirująca. Przedstawia ona ludzi mówiących o korzyściach płynących z CBD i planach firmy na przyszłość w tej rozwijającej się branży. Mają oni wizję legalizacji i mocno wierzą, że marihuana jest przyszłością Ameryki. Chcą dostarczyć bezpieczne produkty z konopi indyjskich obywatelom USA, którzy ich potrzebują, stwierdzając na swojej stronie internetowej "Leading the way to safe, affordable cannabis for everyone". Wraz z innymi osobami publicznymi, marszałek Izby John Boehner został dodany do zarządu firmy, pokazując swoje poparcie dla medycznej marihuany. Wypowiedział się on publicznie na twitterze, mówiąc: "Dołączam do zarządu #AcreageHoldings, ponieważ moje myślenie o marihuanie ewoluowało. Jestem przekonany, że pozbawianie tego narkotyku kategorii jest konieczne, abyśmy mogli prowadzić badania, pomagać naszym weteranom i odwrócić epidemię opioidów, która pustoszy nasze społeczności."
Ostatni Farm Bill usunął konopie (marihuanę o niskiej zawartości THC), z listy substancji kontrolowanych Schedule I, czyniąc ją całkowicie legalną w Stanach Zjednoczonych, w tym produkty zawierające CBD. Medyczne zastosowanie wszystkich konopi jest obecnie legalne w trzydziestu trzech stanach, a w trzynastu stanach jest całkowicie zdekryminalizowane do celów rekreacyjnych. Ponad 85% Amerykanów popiera federalną legalizację marihuany leczniczej, a dwie trzecie populacji aprobuje jej rekreacyjne wykorzystanie. Stosowanie produktów z marihuany staje się coraz bardziej akceptowane, a legalizacja zmierza w wyraźnym kierunku.
Gracz NFL Chris Long zareagował na sytuację w CBS na Twitterze, krytykując hipokryzję sieci za nadawanie licznych reklam alkoholu, który jest legalny, ale potencjalnie niebezpieczny i jest substancją uzależniającą, akceptowaną przez media głównego nurtu. Sarkastycznie napisał na Twitterze: "Pompujcie dalej reklamy gorzały, chłopaki. Robicie to świetnie!". Wywołało to dyskusję w świecie sportu na Twitterze, ujawniając publiczne stanowiska w sprawie obecnego ruchu w kierunku legalizacji. W ciągu ostatniej dekady toczyły się debaty na temat szkodliwości alkoholu w porównaniu z marihuaną, z powszechnymi argumentami powołującymi się na przemoc związaną z alkoholem i uzależnieniem, chorobami wątroby, a nawet śmiercią w ciągu kilku godzin po jednorazowym wypiciu. Tego samego nie można powiedzieć o marihuanie, która nie jest śmiertelna, nawet przy dużych ilościach spożycia. Wiele obaw dotyczących potencjalnych szkód związanych z marihuaną zostało już obalonych, podczas gdy wiele korzyści pozostaje potwierdzonych.
CBD mogło zostać pominięte w transmisjach telewizyjnych w 2019 Super Bowl, ale firma Barista EnrichaRoast z powodzeniem reklamowała swoje produkty kawowe CBD na ekranach cyfrowych i urządzeniach mobilnych. Firmie udało się nawet zabezpieczyć reklamę na portalu prowadzącym do headlining act Maroon 5. Jest to pierwsza reklama konopi indyjskich na Super Bowl i mimo, że jest to zwycięstwo dla przemysłu konopi indyjskich, nie było to łatwe. Barry Henthorn, dyrektor generalny, skomentował dla Forbes, że sklepy internetowe, takie jak Amazon, eBay i Overstock, nie będą sprzedawać produktów oznaczonych jako "CBD", tylko "konopie" i że trudno jest reklamować CBD w mediach głównego nurtu. Ich zwykła firma medialna Reel Time Media nie umieściłaby reklam, więc zamiast tego pracowali z Canna Broadcast Media.
Konopie indyjskie to niezaprzeczalnie szybko rozwijający się przemysł w USA, z wieloma nowymi publicznymi zwolennikami i pojawiającymi się firmami. Korzyści medyczne zostały udowodnione, a legalność wzrasta. Nie minie dużo czasu, zanim zobaczymy produkty CBD reklamowane w mediach głównego nurtu, ponieważ firmy są zdeterminowane, aby rozwijać tę branżę.